Poate exista un moment în viață în care ai nevoie de un reper în viața profesională. Ai vrea, dar parcă totuși nu ai vrea să faci o schimbare. Ești pregătit pentru următorul pas, dar parcă nu ai puterea să-l faci. Nu ai încredere în tine, vrei să te cunoști mai bine, vrei să știi unde te situezi din punct de vedere profesional. Sau pur și simplu ai nevoie de un prieten căruia să-i împărtășești experiențele tale. Sunt aici, la un click distanță. Dă-mi un semn și găsim împreună o soluție pentru tine.

Job mediocru? Renunță.

Inspirația mea zilnică vine dinspre oameni care vor, pot, reușesc. Îi urmăresc, citesc despre ei, le observ atitudinea, realizările, învăț de la ei. Avem modele, totul e să le căutăm și să le găsim și să luăm ce este mai bun de la ele.  Niciodată nu m-am complăcut într-un job în care nu mai puteam aduce valoare adăugată sau care nu-mi mai aducea satisfacții. M-am obișnuit cu ideea de a închide o ușă pentru a deschide altele, neimaginate. Pentru foarte mulți zona de confort este greu de abandonat, chiar dacă nu aduce niciun fel de împlinire sufletească, ci doar salariul

Cu sau fără…nepotisme

Urmăresc de multă vreme postările Humans of New York și tocmai am citit ceva de genul: “It’s very difficult to get a job on the basis of your education. All the people who have jobs to give, give it to their family. Not only does it benefit their family members, but it benefits them as well, because now they have less dependents.”- (Kinshasa, Democratic Republic of Congo). De câte ori ați auzit cuvântul nepotism în jurul vostru? Eu de foarte multe ori. Nu pot spune că din păcate, pentru că s-a întâmplat ca persoanele respective să fie oameni de foarte bună calitate, serioși

Prima lună…primul pas

Concluzia primei mele luni ca antreprenor:  E o utopie să crezi că-ți dă cineva ceva pur și simplu….miracole se pot întâmpla, dar dacă te bazezi doar pe ele, poți rata multe oportunități doar visând sau doar așteptând. Pentru fiecare reușită, pentru fiecare pas înainte, pentru fiecare bănuț în cont există cel puțin 10 nereușite, zece pași înapoi și multe investiții, unele fără niciun rezultat imediat…..și enorm de multe nopți nedormite. Merită? E prematur să spun ceva în acest sens….Și depinde mult de ce-ți dorești. Nimeni nu-ți garantează succesul. Și nu cred în prezicerile nimănui…nu cred în cărțile care te învață

Pe cont propriu

Şi poate unii nu mă înţeleg, sunt sceptici, poate unii mă invidiază, poate unii consideră că nu am toate ţiglele pe casă….poate unii vor să facă la fel, poate unii au încredere în mine şi în proiectele mele şi vor să mi se alăture. Şi poate toţi au dreptate Şi sigur sunt unii cârcotaşi, care caută nod în papură, care vor să renunţ sau să se bucure de un eventual eşec…. Ei bine, nu am de gând să dau niciun fel de satisfacţie celor rău intenţionaţi. Îmi văd de drumul meu, unul foarte greu, dar foarte frumos, mai ales când

Spune sincer ce-ţi doreşti

Cred cu tărie în bunătate, în a ajuta şi a fi ajutat. Însă unii oameni nu vor să fie ajutaţi. Punct. Dar unii cer ajutor, căci au nevoie, par la început a fi foarte dornici să se implice şi să facă ce au de făcut…..dar pauză. Ori nu mai dau niciun semn, ori găsesc tot felul de scuze….. Oameni buni, nu e mai simplu să spuneţi de la început ce vă doriţi de fapt? Primesc cereri de ajutor din partea oamenilor care-şi caută un loc de muncă. Este unul dintre obiectele mele de activitate, de altfel, care-mi place foarte mult

Despre tineri și posibilitățile lor de angajare

Ieri seară am participat, în calitate de speakeri, împreună cu prietenul și colegul meu de breaslă Leonard Rizoiu la un seminar cu tema “Bune practici în HR” organizat de Asociația Recrutorilor din România și 4 Career. Pe lângă faptul că am rămas absolut surprinsă de faptul că ne-au onorat cu prezența aproximativ 50 de persoane, de diverse categorii de vârstă și profesii, atmosfera a fost una extrem de deschisă, prietenoasă și veselă. Una din întrebările grele puse în cadrul întâlnirii a fost “Noi, ca tineri, ce ar trebui să facem să avem succes? “. Și m-am gândit că un articol mai detaliat asupra subiectului nu ar

Cum a fost la Conferința de HR marca Rentrop & Straton

Ieri a avut loc la Crowne Plaza Conferința Manager-ului de HR organizată în parteneriat cu Rentrop & Straton. Se pare că timpul alocat, de patru ore, nu a fost suficient pentru a răspunde tuturor întrebărilor și provocărilor adresate de un public extrem de numeros și de receptiv. Au fost aproximativ 300 de oameni, din diverse companii, industrii și departamente, ca să nu mai menționez un oaspete inedit, primarul unei comune din Republica Moldova, cu vorbele la el și cu un umor debordant, toți vădit interesați de tematicile abordate și foarte deschiși și curioși să cunoască detalii și cazuri concrete. Am

Be the Best or be the Next

Sub sloganul “Be the BEST or be the NEXT” pe 9 februarie anul acesta am avut primul workshop de carieră cu opt participanți din diverse domenii de activitate și cu diverse așteptări și preocupări. Workshop-urile sunt centrate pe participant și nu sunt bazate pe prezentări gen monolog. Sunt întâlniri interactive pentru că noi știm că totul începe de la propria persoană. Și știm că nimeni nu te poate convinge de absolut nimic decât dacă-ți dorești tu și dacă tu ești conștient că iei decizia corectă. Cine suntem noi, echipa care coordonează acest proiect? Subsemnata, Corina Neagu. Lucian Ivan – Coordonator Recrutare &

Voluntar…sau prost?

În viața asta mi-am propus multe lucruri, printre care unul care pentru mine este extrem de important – să ajut oameni. Cu ce au nevoie, când au nevoie, și chiar înainte de a avea nevoie.  Și mi-am mai propus să scriu cărți. Pentru că e păcat ca ceea ce știu eu să nu apară undeva, să se bucure și alții. Și mi-am impus, de asemenea, să nu reacționez niciodată la supărare sau la nervi, căci se mai întâmplă să mai trec și eu prin astfel de stări, fiind un om ca toți ceilalți. Cred cu tărie în voluntariat și în

Schimbare, dar cu beneficii

Din ce în ce mai des în ultimul timp aud în discuţii cuvântul “schimbare”.  E deja cunoscut faptul că singura constantă în viaţa noastră este schimbarea, şi că indiferent dacă ne-o dorim sau nu, dacă alegem să opunem sau nu rezistenţă, într-o viaţă de om schimbările, inevitabil, se produc. Unele pot fi benefice, altele pot produce dezastre; pe unele le putem anticipa, chiar dori, de altele fugim unde vedem cu ochii. Nu ştiu în ce măsură poate cineva să spună că este 100% pregătit pentru o anumită schimbare, probabil că nu, deoarece nimeni nu poate garanta nici rezultatul, nici care

Ea este…. Rodica

După al doilea grup de lucru 24/7 HR am rugat-o pe Rodica să ne povestească puţin despre ea. Şi iată ce a ieşit. “Sunt Rodica. Un inginer care lucrează în presa românească de peste 20 de ani. O  presă cu certe influenţe nemţeşti (tehnice, cu precădere), mai mult sau mai puţin recunoscute.  Am început de “jos”, de la corector – citeşti texte şi, dacă ai ochi şi ştiinţă de gramatică, le dai virgula românească, bine pusă, aşa cum nici englezii, nici nemţii, nici ruşii n-o pun.  Am crescut la SGR – secretar general de redacţie –, omul cel mai important

LinkedIn versus…LinkedIn?

Am stat puţin să mă gândesc dacă să scriu despre Londra, un subiect extrem de frumos şi interesant şi foarte proaspăt pentru mine, sau să scriu despre LinkedIn. Gata, m-am hotărât, să fie LinkedIn. Când m-am întors de la Londra am citit în avion un articol foarte interesant despre fondatorul LinkedIn, Reid Hoffman. Încă de atunci mi-am propus să scriu despre el,  pentru că deşi sunt foarte activă pe LinkedIn de foarte multă vreme, nu îi cunoşteam povestea.  Să fie oare o coincindenţă că a doua zi am citit un articol în Cariere în care Radu Furnică desfiinţează LinkedIn, afirmând, citez: “Dacă e vorba să vă

Zâmbeşte…

Am tot întâlnit oameni în ultimul timp trişti, obosiţi, îngânduraţi, care nu mai ştiu nici măcar să schiţeze în zâmbet.  Înţelepciunea antichităţii ne-a transmis un mesaj: “Un zâmbet nu costă nimic, dar oferă mult. El îmbogăţeşte pe cei ce-l privesc, fără a-i face mai săraci pe cei ce-l dăruiesc. El ia numai o clipă, dar amintirea sa dăinuie uneori pentru totdeauna. Nimeni nu este atât de bogat sau puternic încât să treacă în viaţă fără el şi nimeni nu este atât de sărac ca acela care poate fi îmbogăţit prin el. Un zâmbet aduce fericire în casă, bunăvoinţă în muncă

Interviul la angajare…. şi la plecare!

Cred că în ultimul timp am citit zeci de variaţiuni pe aceeaşi temă – interviul la angajare – ce să faci, ce să nu faci, cum să te pregăteşti, exemple de întrebări, cum să te îmbraci etc. Este adevărat, tot acest proces de recrutare, selecţie, integrare într-o companie, este extrem de important pentru succesul angajatului la locul de muncă.  La fel de important este însă şi procesul de ieşire dintr-o companie, atunci când, din diverse motive, angajatul trebuie să părăsească compania pentru care lucrează. Interviul la plecarea din companie este una dintre cele mai bune metode de a primi un

Take it or leave it

De câte ori nu aţi auzit până acum pe cineva spunându-vă sau spunând altei persoane: “Dacă nu-ţi convine, pleacă”? Cred că de multe ori. Şi o veţi auzi în continuare. Nu ştiu în ce măsură funcţionează la alţii, la mine însă nu a funcţionat niciodată. Nu mi se pare normal ca cel care ţi-o spune să renunţe sau să arunce cu vorbele atât de uşor, pe de altă parte nu mi se pare deloc simplu ca cel care o primeşte să se şi conformeze.  De ce ajungem să spunem şi de ce ajungem să ni se spună? Luăm un caz

Să nu renunţi niciodată…

Azi am citit un articol în Cariere – De ce uneori e bine să renunţi,  unde autoarea Dorie Clark spunea, foarte frumos: – “Câştigătorii nu abandonează cursa niciodată, iar cei care abandonează nu câştigă niciodată” – asta ne-au spus când eram în Liga Mică de Baseball. Numai că în afaceri, ca şi în viaţă, uneori abandonul e cel mai bun lucru pe care-l poţi face pentru tine. – Vineri seara a fost pentru Lucian – partenerul meu în activităţile grupului 24/7 HR pe LinkedIn, şi pentru mine, momentul în care ne-am dat seama că avem un drum foarte lung şi

De ce in alta parte e mai bine? Sau "Eu muncesc pentru bani; daca vrei loialitate, ia-ti un caine!"

La intrebarea fireasca “De ce pleci?” aud de cele mai multe ori “Pentru ca mi-am gasit mai bine in alta parte.” Ce inseamna acest “mai bine”? In 99% din cazuri inseamna doar salariu mai mare. Si atat. Am constatat ca oamenii sunt tentati sa plece dupa bani, si nu se uita la stabilitatea companiei, la planurile de dezvoltare a acesteia pe termen lung, la proiectele viitoare, care ii vor implica sau nu si pe ei, la referintele din piata, la valori, la atmosfera si climatul de lucru, la beneficiile pe termen lung, la pozitia in companie si rolul acesteia, la

În căutari de job cu Mihaela

Dacă îţi imaginezi că vei vedea o „apariţie”, imaginaţia te duce prea departe. Azi am cunoscut-o pe Mihaela – simplă, modestă, prea modestă, aş spune eu, cu foarte mult bun simţ, cu o dorinţă enormă de a reuşi să-şi găsească un loc de muncă, având în spate deja mai mult de 20 de ani de activitate. Mihaela este genul de persoană extrem de organizată, muncitoare, cu foarte mare experienţă în domeniul care i-a plăcut întotdeauna – cel al resurselor umane, unde a făcut de la recrutare la administrare personal şi elaborare proceduri, totul în perfectă armonie cu bugetul companiilor unde

NUME

Ieri am avut deosebita placere sa-l cunosc personal pe Mihai Stanescu. Asa cum este el, coborat din blog, facebook, LikedIn si alte social media. Un om cald, foarte prietenos, modest, extrem de cultivat, care te fascineaza de cum deschide gura. M-a cucerit cu convingerea cu care vorbeste si cu pasiunea pe care o arata. Am aceleasi cuvinte despre Madalina Uceanu, Mihaela Feodorof, Eddie Ezeanu, Tincuta Baltag, Andreea Elefteriu, Mihaela Berciu, Dragos Bucurenci, Cosmin Alexandru si alti maestri in meseria lor, sa ma scuze cei pe care i-am omis. Pentru unii nu sunt decat niste NUME. Pentru mine insa ei fac

Gasirea unui job – o adevarata arta

In demersurile de a gasi un job, dupa ce treci de interviul cu agentia de recrutare, ai foarte mare noroc si te poti considera fericit daca ajungi la interviul cu angajatorul. Asta inseamna, de cele mai multe ori, ca ai ramas in lista scurta de 3-4 candidati. Ei, si acum vine greul. Ca sa te simti cu adevarat pregatit pentru a face fata tumultului de intrebari trebuie sa te pregatesti inainte. Nu exista retete universal valabile, nu exista nici-un sfat care sa te pozitioneze pe locul intai, dar cu siguranta sunt niste reguli care trebuie respectate cu strictete, despre care

Descopera despre tine – din experientele unor oameni care isi cauta un nou loc de munca

Spuneam intr-un articol ca am fost la zeci de interviuri. Se spune ca dupa ploaie, vine soare. La mine soarele rasare mai greu, nu pentru ca mi-ar placea foarte tare ploaia, dar recoltelor mele le trebuie multa apa, si pe urma de-abia au nevoie de soare sa creasca… Ei bine, dupa esecurile, sau hai sa le spunem experientele nereusite cu interviurile de pana acum, la mine au venit sute de intrebari, mi-au venit in cap sute de ganduri, unele bune, altele mai putin bune, despre mine – despre ce vreau, ce pot, ce stiu, despre ce am facut pana acum,

Chimia in cariera

Am fost la zeci de interviuri. Nu exagerez, nu le-am numarat pana la capat, dar sunt cateva zeci. Daca le-as fi numarat, cu siguranta m-as fi ingrozit. Asa ca la 20 m-am oprit. Am zis ca e prea mult pentru mine. Dar, dupa zeci de interviuri, am primit raspuns la….numai cateva. M-as fi asteptat ca in aceasta situatie de criza, cand lumea efectiv se inghesuie sa gaseasca un loc de munca, cand sunt candidati foarte buni pentru pozitii nu tocmai bune, selectia CV-urilor sa fie mai drastica, lista scurta sa fie “mai scurta” (nu din 10 sau mai multi candidati),

Cine pe cine formeaza

Imi propun sa rup tiparele unui articol pur teoretic pentru ca uneori, teoria este cea care pune in incurcatura. Fara incercare sau experienta, teoria este la fel ca o mana de nisip. Si ca sa fim putin metaforici, fara putin ciment (practica) si apa (efortul de a obtine un rezultat), acea mana de nisip… nu poate face nimic. Doar sa fie imprastiata de vant… In toata ‘cariera mea de invatacel’ am avut ocazia sa particip sau sa asist la tot felul de ore, cursuri, training-uri. Am intalnit stiluri diferite, am avut profesori pe care i-am admirat si i-am iubit pentru

Despre ce simtim cand suntem "rejected"

http://punkrockhr.com/rejection/

Sugestii pentru un interviu reusit

http://punkrockhr.com/punk-rock-hr-interview-tip-dont-try-to-be-funny/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+PunkRockHR+%28Punk+Rock+HR%29 Am fost de-a lungul carierei mele la zeci de interviuri; am condus sute de interviuri, pentru diverse pozitii. Am vazut, am cunoscut, am respins sau am acceptat o multime de oameni.  Ceea ce va pot spune cu mana pe inima, fara a constitui un motiv de discriminare, este ca prima impresie conteaza foarte mult. Am citit si sfatul lui Laurie Ruettimann de pe blogul ei si m-am gandit ca as putea sa va creionez cateva idei sau sugestii care sa va conduca la reusita unui interviu, pe langa experienta si cunostintele pe care trebuie sa le purtati mereu cu